Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

15 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Beijing -Hanoi Zondag 12 juli 2015

Na een vertraging van een paar uur, bereikten we Nai Hoi Airport, het vliegveld van Hanoi. We haalden onze bagage op en liepen naar de Visahal. Alles is hier superschoon, glimmende marmeren vloeren, geen papiertje op de grond en vriendelijke mensen. We leveren onze paspoorten en Visapapieren in en na 10 minuten ( wat een efficientie) wordt de pasfoto en gegevens van Martinus getoond op een flatscreen ( hoezo privacy) en kunnen we onze papieren ophalen.
We gaan door de douane naar de aankomsthal waar zowaar onze 'taxidriver' klaarstaat met een bordje : JEROEN VRANKEN, Especen hotel. We willen eerst nog even geld tanken bij de ATM. Helaas alle 3 de credticards en pasjes lijken niet te werken!!!! We hopen maar dat we de taxi niet apart hoeven te betalen ( hij is via het hotel geregeld) en stappen in.

De taxirit was een belevenis. Ahtbaanswegen vol met brommers, moteren, vrachtwagens, bussen en taxi's die vechten om maar als eerste vooraan te rijden. Op de brommers zitten 2, 3, 4, soms 5 personen, kleine kinderen staan voorop of zitten te slapen achter de rug van de vader of moeder. We zien in de verte een enorm verlichte brug: gebogen stangen in allerlei pasteltinten. Hier rijden we overheen, hij is bijna 2 km lang.
Als we de binnenstad naderen worden de wegen smaller. Oude huizen met balkons, allerlei winkels en bedrijfjes op de onderste verdieping. Iedereen is nog op, zit te eten, te drinken, te kletsen, te roken.

On hotel staat in een heel smal straatje. We worden vriendelijk begroet aan de lobby. Twee jongens dragen een deel van onze bagage naar de derde verdieping. We hebben helaas geen fooi voor hun:(
WE bewonderen de ruime kamer: de twee grote kingsize bedden, de minibadkamer, de tv, airco en natuurlijk het balkon met uitzicht op de straat. Deze kijkt uit op een kruising van twee straatjes, met aan het einde links een stukje muur van de cathedraal.
We nemen een lekker koude douche ( waarbij alles in de badkamer natspettert),pakken wat spullen uit en gaan de stad in. We krijgen een kaartje mee van het hotel en advies waar goede restaurants zijn en natuurlijk een ATM ( we hebben nog steeds geen geld).
We stappen het hotel uit en de warme buitenlucht in. We gaan de straat uit en naar links en staan dan voor de St. John's Cathedral, een grote kerk op een mooi verlicht plein. Het lukt om geld te pinnen en nar een paar straatjes doorgelopen te hebben, besluiten we te gaan eten bij een drukke buitenplek.
We worden even vreemd bekeken als we bij het stalletje gaan staan ( er zit geen een tourist), maar als duidelijk is dat we echt willen eten, worden er snel drie krukjes voor ons neergezet en krijgen we rap ons eten. Geserveerd in een plastic bakje en twee satestickers.
het eten bestaat uit o.a. koude noodles, rijspapier, koriander, gedroogd vlees, kip en kruiden. Erg smaakvol. We smikkelen het lekker op en vinden het heerlijk om op een warme zomeravond,op kleine kruijes, tussen de Vietnamesen op brommertjes,zo lekker te kunnen te eten. En dat voor 60.000VND dat is ongeveer 2,5 euro.

• 16 Juli 2015 - 16:04

Gabri:

Leuk om te lezen. Totaal andere wereld, dat Vietnam. Het is vast drukkend warm; of valt dit mee?

Veel plezier, Gabri

• 16 Juli 2015 - 16:26

Martha L.:

Hallo allemaal, Je ziet waar ben jij werkt.
    Fijn dat het bevalt daar aan de andere kant van de wereld.Hier alles O.K.
    Succes met alles.
    Liefs Opi en Omi

• 24 Juli 2015 - 03:22

Rianne & Bernard:

Grappig om ook jullie reis mee te maken. Ondanks dat het aan de andere kant van de wereld is, is het soms wel herkenbaar. Dat je in eerste instantie raar aangekeken wordt als je op non-toeristische plekken wilt eten bijvoorbeeld.

Veel plezier nog! En beterschap (we hebben het laatst geplaatste verhaal ook gelezen).