donderdag 13 augustus China Town - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu donderdag 13 augustus China Town - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu

donderdag 13 augustus China Town

Door: helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

13 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Donderdag 13 augustus China Town

Na een ochtendplonsje en lekkere pannenkoeken namen we de metro naar China Town. Voor 19 B ( twee stops) bracht de metro ons naar Hua Lampongh, hier is het treinstation en de Chinese wijk.
Honderden, nee duizenden stalletjes met eten, drinken, elastiekjes, Ipodhoesjes, kroepoek, kleding, huishoudelijke artikelen, schroeven, medicijnen, onderdelen van machines, waterpompen, gereedschap, goudverkopers, honing in flessen en raten, groente, fruit, vis. Kortom alles wat je nodig hebt, nodig mocht hebben of ooit nodig denkt te hebben is hier te krijgen. We liepen kriskras door de zeer smalle gangetjes, af en toe opzij stappend voor fietsers, brommers, handkarren en zingende blinde bedelaars.

We kochten een grote tas voor om mijn rugzak te doen en band voor onze hangmatten ( 1o m voor 70 B) en een cadeautje voor Opi en Omi. Daarna gingen we lekker eten in een Chinees Pekingeend restaurant. We aten : eend met rijst, Won Ton Soup met eend en een mengseltjes van gebakken groente. Het zag eruit als dunne slierten Broccoli maar dan zout. Echt heel erg lekker.

Thuis deden we een plonsje, een dutje en gingen gitaarwinkels bekijken. Dit viel wel tegen, dus gingen we weer naar de bioscoop. Nu in een ander groot winkelcentrum Centreworld. We aten weer heel erg lekker bij een FoodCourt. Dit werkt als volgt:
Op een groot plein staan aan de zijkant allemaal kleine eettentjes. Bij binnenkomst krijg je een kaart. Je kiest uit wat je lekker vindt, laat het bedrag op de kaart zetten en als je naar buiten gaat betaal je bij de kassa. Super handig. Het leuk is dat je dus allemaal iets anders kunt bestellen. ( bij veel straattentjes hebben ze maar een paar producten). Het nadeel is dat er zoveel te krijgen is, dat je heel lang loopt te bedenken wat je nu eigenlijk wilt eten. Martinus had een Papayasalade met zoute gedroogde vis. Ik had Pad Thai met garnalen en Jeroen had kip met zoetzure saus. Jeroen en ik namen nog een ‘desert’. We weten niet wat het was, maar het zag eruit als doorzichtige witte bolletjes (een beetje als kaviaar), overgoten met warme Kokosmelk en stukjes mango. Vreemd, maar wel lekker.
De film “Uncle” was erg grappig.

We namen de Skytrain terug naar huis. We maakten nog filmpjes en foto’s van Bangkok in de nacht. Wat is het hier druk!
We kochten nog wat bier bij de 7 eleven en gingen lekker naar huis. Onze laatste nacht in Bangkok.