11 augustus KHao San Road - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu 11 augustus KHao San Road - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu

11 augustus KHao San Road

Door: helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

11 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

11 augustus Bangkok, Khao San Road

Uitslapen, zwemmen, wachten op de technicus voor de tv (die hij niet gefikst krijgt) en dan op naar Khao San road, de straat waar we vorige keren dat we hier waren een hotel hadden. We nemen de Sky Train naar de Chao Praya rivier ( 28 B) en de boot ( 15 B) naar Phra Atrit. Martinus weet nog de weg na al die jaren en leidt ons naar de nauwe straatjes van Khao San road en omgeving. De sfeer is nog precies hetzelfde als jaren geleden: toeristenstalletjes, eettentjes, cafe’s met toeristen die aan hun eerste bier zitten of aan de whiskey met tonic. Wij houden het voorlopig bij koffie en slenteren langs de oude straatjes en halen herinneringen op: Cherry Laundry: de wasserij waar we onze kleren lieten wassen is er nog. Het hotel Viengtai staat leeg, het lijkt of het wordt verbouwd. Het kleine achterafhotelletje boven een wasserij met alleen een fan, waar Martinus en ik tijdens onze eerste reis zo’n 25 jaar geleden sliepen is er nog. Het is een soort ‘sentimental journey). Eenmaal terug op Khao San road lopen we tegen onze Nederlandse jongens aan. Dat is een leuk weerzien. Zij zijn op weg naar de bus . Ze gaan naar een van de eilanden. We spreken af om ze in Amsterdam op te zoeken. Ze werken in cafe; Dubbel bij de Leidschestraat. We nemen hartelijk afscheid en gaan terug naar huis.
Thuis krijgt Jeroen bericht dat Daan ( een jongen van Derm) ook in Bangkok is. Zij spreken af om ’s avonds uit te gaan. Wij blijven lekker thuis.