9 augustus Bliss Villa regelzaken - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu 9 augustus Bliss Villa regelzaken - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu

9 augustus Bliss Villa regelzaken

Blijf op de hoogte en volg Helma

09 Augustus 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

9 augustus Bliss Villa

Op 4.00 uur werd ik wakker en kon ik niet meer slapen. Ik besloot even boven te gaan zitten op het dakterras om mijn dagboek bij te werken. Ik haalde in de lobby een kopje thee. De nachtbewaker zat er te internetten. Twee dronken elkaar ondersteunende toeristen kwamen het hotel binnenstrompelen.
Boven was het rustig. Krekels tsjilpten, gekko’s lieten hun mooie ‘gekkogeluid’ horen, de eerste hanen begonnen te kraaien, honden blaften en een enkele Tuk-Tuk reed al door de straten om de eerste toeristen op te halen voor de sunrise op Angkor Wat. Maar het is vandaag weer bewolkt, dus zo te zien weinig sunrise. Hoewel, in de verte begint de lucht langzaam rood te kleuren, wie weet hebben ze geluk.
Ik hoor getrommel en gezang van een tempel in de verte.
Toen ik mijn tweede kopje thee van die dag ophaalde zaten er beneden twee Thaise meisjes. Ze hadden een vervelende ervaring met een Tuk- Tuk driver, die in eerste instantie niet kwam opdagen. En later een vriend stuurde die het dubbele vroeg van het normale tarief. Het was hun eerste dag in Cambodja, dus dit was wel erg vervelend. We wisselden ervaringen uit. Dat was heel gezellig. Intussen is het licht geworden. Ik eet wat verse lychees en bedenk me ineens dat we over een week alweer thuis zijn. Dat is gek.

We regelden de busreis naar Bangkok en een appartement in het Centrum en doen verder eigenlijk niet zoveel die dag. We liepen naar de rivier en weer terug ( het was veel te warm om te lopen). Halen Jeroen’s broek op bij de kleermaakster, pakken onze rugzakken in en gaan vroeg slapen.