Donderdag 23 juli Hanoi, Regelzaken - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juli Hanoi, Regelzaken - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Helma Lachmeijer - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juli Hanoi, Regelzaken

Door: helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

23 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Donderdag 23 juli Hanoi, regelzaken.

Vandaag moesten we alles regelen voor het vervolg van onze huis. We willen naar Laos, maar hoe. Met de bus is voor Martinus geen optie. Het gaat wel beter met zijn rug, maar de busreis wordt beschreven door andere reizigers als de " hellreis". Hij duurt meer dan 24 uur en dat liggend in te kleine bedjes...
Taxi met chauffeur? Dat wordt afgeraden, dus gaan we vliegen....

In Orribeery bekijken we de vluchten en boeken er eentje voor morgenmiddag. Hij vertrekt om 12.10 en landt om 13.30 in Luang Prabang, de hoofdstad van Laos. Een prachtige plek om andere uitstapjes te maken. We boeken gelijk een hotel voor drie nachten.
's Middags gingen Jeroen en ik op zoek naar een jurkje voor mij.ERw aren vele mogelijkheden van silk, linnen of bamboe, lang kort, gebloemd, geborduurd, handgemaakt of fabrieks. UIteindelijk werd het een handgemaakt zwart witte jurk van linnen. Achterop zat een hele grote zwart strik, die hebben we eraf laten knippen.
We aten onze laatste avond weer bij hetzelfde BBQ restaurant als de avond ervoor. Met een lekker glas Bia Hoi, een tv met een Indiase Saopserie op de achtergrond en een forse regnbui buiten op straat.